Underbar junikväll i Sundsvall

Som vanligt är jag dålig på att uppdatera. Men detta har hänt sedan jag skrev sist.
Jag har bestämt mig för en lägenhet i Härnösand och kommer att flytta upp under sommaren, vet ännu inte datum. Så är det någon från Härnösand som läser min blogg så hör gärna av er utifall att ni är intresserade av att starta ett stickkafé.
Under helgen var jag varit till Stockholm till min son och hans familj min sons sambo fyllde år och även mitt ena barnbarn så det var fest.Naturligtvis blev det ävenen del garninköp. Var till Marias garn på söder där jag köpte ett sockgarn som hon målat själv även ett sjalgarn som hon målat hittade även ett ekologiskt ullgarn från Grimsslätts som jag inte kunde motstå plus lite till. Var även till Sticka i gamla stan och där köpte jag Lucca Fino Tweed ett helt underbart mjuktgarn.Detta är en del av mina garninköp i Stockholm prata om köpstopp?????????Var även in på en lite garnaffär i Gamla stan som jag inte komm ihåg vad den heter.
Här är en bild på studentpojkar som jag stickar
Den här fina tröjan har jag stickat efter Dropsmönster den är skickad till min dotter i Örebro hon blev mycket nöjd med 



De här vantarna och sockorna har jag stickat i Araucania Ranco Multy var ett helt underbart garn att sticka i.


Som ni ser så har jag ändå gjort en del sedan sist.Hoppas på att jag ska skriva lite oftare. Nu ska jag gå ut och sätta mig på balkongen med min sjalstickning och njuta av kvällssolen. Här upp blir det inte riktigt mörkt ett helt underbart ljus som gör en glad.
Ha det så gott Elsy

Kommentarer
Postat av: LenaS

Japp jag vart sååååå nöjd med tröjan, tack!

/Dotra

2009-06-14 @ 12:11:37
URL: http://ettvitarehem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0