Sommarväderet är på gång.

Hinner inte skriva så mycket just nu har fullt upp både på jobbet och hemma. Hann inte ens gå på Stickkafét förra veckan då är det fullt upp.
Jag har bestämt att jag flyttar upp till Härnösand den 2 juli, så nu är det packandet som gäller hemma, hua vad mycket saker man har.För att prata om allt garn och tyg som finns måste säkert bli mycket äldre änn 100 år och inte göra några flera garninköp för att få slute på det jag har. Kan bara nämna att jag hade 91 nystan 2-trågigt växtfärgat garn.......Har Packat garnet i stora sopsäckar är nu upp i 10 fulla säckar finns lite till. Ändå har jag kastat en hel del både garn och annat..
PÅ stickfronten blir det inte många varv stickade på kvällarna, men jag försöker att ändå sätta mig en stund då det är stickningen som ger min orken åter. Men har ändå fått klart en sjal stickat i Marias egenhändigt färgade garn, sockor i Fabel och börjat på ett par fingervanar.
Men nu är det fint väder så jag börjar åter tro att det kommer att bli en sommar iår????????/Elsy

Kommentarer
Postat av: Cristina

Hej.

Härnösand av alla ställen? ;) Det är rätt fin stad tycker jag. Brukar åka dit ibland och handla för att komma från birsta lite. Fast nu är det ett tag sen sist.

Hade tänkt att åka till vängåvan men jag hinner inte allt jag tänkt. Synd i alla fall. Var ni många?

Stickcafé? Är det för vem som helst? Vart och när, undrar jag i så fall?

Det där med köpstopp på garn funkar nog inte. Inte på mig i alla fall. Har provat ett antal gånger, men bara ett litet nystan gör väl inget?

Måste också säga, vilket du säkert redan vet, att vilka härliga stickningar du har gjort. Välgjorda och fina.

Cristina

2009-06-25 @ 07:15:52
URL: http://stickat o sånt av cl.blogspot.com
Postat av: Cristina

En sak jag inte förstår. Varför allt händer på onsdagarna. Bilträff i stan, rundtur med bilar från annan bilklubb, hundkurs, stickcafé och sen ett till bilarrangemang på sättnabanan. Jag säger ju det att jag skulle behöva vara delbar. Kanske får åka på café när det regnar och till hösten när bilarna inte tål att vara ute.

Men jättetack för tipset :D. Och tack för din åsikt om garnet.

Hoppas du kommer i ordning i din nya stad rätt snart. På vilken sida stan bor du?

Cristina

2009-06-26 @ 09:18:22
URL: http://stickat o sånt av cl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0