Lite uppdatering efter helgerna

Nu är det slut på helgerna men jag är ledig till den 12 januari då jag börjar jobba. Det har varit kallt efter ny år som mest
-21 grader huuuua. Så jag har stickat en del. Kolla bilderna.
Idag har jag städat ut julen är så skönt lika skönt att få bort julsakerna som det är roligt att ta fram dem.
Min dotter i Örebro och jag har bestämt att vi ska åka på Sy-mässan i Kista den 4 april ska bli kul dels att åka på mässan och framförallt få göra något med bara henne. Händer inte så ofta. Hon och hennes äldsta dotter Ronja är super duktiga på scrappbooking, även hennes andra två döttrar är duktiga. Så titta gärna in i hennes blogg.
Höll på att skriva att det är Stickkafé ikväll vilket jag ska gå på, sycker att det är så trevligt att träffa dessa personer som har samma intresse./Elsy
 Dessa sockor är stickade i Opal dengul/gröna i ull/bomull och den blå i ull.Opla är tunnt men det är roligt att sticka men.

Bra att man har lite mjukisdjur kvar sedan barnenbar små här fick skalman vara modell för min Åre mössa och halsduk, det är stickat i Ausermann Romantic som jag köpte i Prag ett lätt garn att sticka i stickade på stickor nr 6.


Denna sjal är också stickad i ett Ausermann garn som jag köpte i Prag men jag kommer inte ihåg vad det heter. Men den var mycket lätt stickad det var en blandning av ull och mohair/Elsy

Kommentarer
Postat av: LenaS

Åh vad mycket fint, du är produktiv!! ;o) Vi har börjat skriva en måste titta efter på syfestivalen lista här, längtar massor tills dess!

Kramis/Dotra

2009-01-07 @ 16:11:43
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0