Söndag18 januari 2009

En fin söndag minus 5 garder och lätt snöfall.Får gärna fortsätta så.
Var igår till en loppis och hittade tre efterättskålar som jag spar på och även en salladskål med samma mönster kände mig så nöjd, har nu hittat 12 efterrättskålar.
Annars så har mitt liv i helgen bestått av att sticka och att ta en långpromenad.
Har idag börjat att sticka en sjal i Merino Fine 1400 m/hg oj vad tunnt med den blir fin bild kommer da jag stickat en bit, detta kommer att bli ett långtidsprojekt.
Här kommer några bilder på vad jag monterat klart i helgen.
Mössa och halsduk i Michigan ett akryl garn som jag köpte i Malaga, underbart mjukt att sticka av.

En mössa som jag stickat till min sons sambo Anna i Stockholm kommer att skicka den till henne under kommande vecka.Den är stickad i en tråd Step och en tråd Bambino ull.

En svart sjal som jag sticka i Mohair Lux. Den ska min dotter Annika i Skövde få, även den skall jag skicka i veckan.En mycket vacker och mjuk sjal i grått garnet köpte jag i Prag och det är stickat i Austermann metropolis.
Sist men inte minst ett par herrsockor som är stickade i vanligt raggsocksgarn./Elsy

Kommentarer
Postat av: LenaS

Åh vad mycket fint du gjort!!

Kramis/Dotra

2009-01-19 @ 19:36:35
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0